Ouders kunnen zich zorgen maken of ontevreden zijn. Onze school wil recht doen aan die signalen én wij willen er ook van leren. Dat betekent dat wij goed willen luisteren naar wat ouders dwars zit om vervolgens oplossingsgericht te zijn.
De route voor ouders die niet tevreden zijn met keuzes van school of zich zorgen maken:
Op iedere school die valt onder de Stichting Openbaar Onderwijs aan de Amstel zijn één of twee interne contactpersonen aangesteld bij wie alle betrokkenen van de school (leerlingen, ouders, personeel, vrijwilligers) terecht kunnen met vragen c.q. klachten van welke aard dan ook. Iedereen kan zich wenden tot de interne contactpersonen als men, om bepaalde redenen, niet met een klacht naar de directie kan gaan. De interne vertrouwenspersoon is niet degene die een eventuele vraag, zorg of klacht in behandeling neemt, maar hij/zij zoekt samen met de melder een weg om de problematiek bespreekbaar te maken.
Op onze school zijn drie vertrouwenspersonen actief. Dit zijn Fleur Spijkers, Paulien Vos en Jort van Beek. Dus als u niet bij de leerkracht of directeur terecht kunt, dan kunt u contact opnemen met de interne vertrouwenspersonen, voordat u de klachtenprocedure ingaat.
Ouders kunnen te allen tijde contact opnemen met de externe vertrouwenspersoon. De Stichting Openbaar Onderwijs aan de Amstel beschikt over een onafhankelijke, externe vertrouwenspersoon:
Mevrouw Minke Fuijkschot
Telefoon: 06-31631673
Email: mfuijkschot@hetabc.nl
Als het gesprek met de schooldirecteur en de interne contactpersoon niet leidt tot een goede oplossing, kunnen ouders gebruikmaken van de klachtenregeling van het bestuur. Ouders moeten dan een officiële klacht indienen bij het schoolbestuur. De klachtenregeling bestaat uit de volgende stappen:
* Klachten, ingediend drie weken voor het einde van het schooljaar, zullen na de zomervakantie behandeld worden.
Als u zich niet kunt vinden in de reactie van het college van bestuur, bestaat de mogelijkheid uw klacht voor te leggen aan de Landelijke Klachtencommissie (LKC), waarbij ons schoolbestuur is aangesloten. De klachtencommissie onderzoekt de klacht en adviseert het bestuur over eventueel te nemen maatregelen. Het reglement van de Landelijke Klachtencommissie is in te zien op de website www.onderwijsgeschillen.nl
Landelijke Klachten Commissie (LKC)
Postbus 85191
3508 AD Utrecht
Telefoon: 030-2809590
Email: info@onderwijsgeschillen.nl